Review: De leestip | Shelly King

De leestip / Shelly KingLeuk boek! Een echte leestip dus 😉 De titel en ook de flaptekst lijken niet helemaal over dit boek te gaan, maar ik heb zeker geen spijt dat ze me aantrokken. Echt een boek voor als je van lezen houdt, met een boekwinkel en een klassieker in de hoofdrol. Grappig geschreven ook, al moest ik wel even wennen aan haar typeringen. Ze zijn wel heel raak, ik bedoel: het “Overmatig Getatoeëerde en Gepiercete Volkje” zie je toch meteen voor je?

Bladzijde 26, zin 1: “Wat!? Dit is een boekwinkel, geen bibliotheek.

Waar gaat De leestip over?

Maggie is haar baan bij een start-up kwijt en brengt haar dagen door met het lezen van romannetjes bij de tweedehandsboekwinkel Dragonfly. Om haar te helpen met haar zoektocht naar een nieuwe baan sleept haar beste vriend haar mee naar een leesclub. Lady Chatterley’s Lover is het onderwerp.

Van de eigenaar van de boekhandel krijgt ze een tweedehands exemplaar, dat ze eerst ongeduldig aan de kant legt, iedereen moet immers dezelfde uitgave lezen. Maar als ze het opent blijkt erin geschreven te zijn, Maggie begint te lezen en is al snel geboeid door de liefdesverklaringen van een onbekende man en vrouw, die elkaar ook niet lijken te kennen.

Als ze naar de boekenclub gaat heeft ze nog geen letter in het boek gelezen, maar met hulp van het onbekende stel bluft ze zich erdoorheen. Ze bluft ook dat ze als adviseur werkt voor de tweedehandsboekwinkel en voor ze het weet, werkt ze er echt.

Ik heb veel plezier aan dit boek beleefd, hoewel titel en flaptekst niet met het verhaal kloppen doet de ondertitel dat beslist wel: “Een fijn feelgoodverhaal over boeken en de liefde.” Dat is namelijk precies wat het is. Het is grappig, leest makkelijk, het is origineel en eigenlijk ook wel inspirerend, je krijgt gewoon zin om zelf zo’n boekwinkel als de Dragonfly te beginnen en al Maggie’s verkooptrucs te proberen. Echt een boek voor booklovers dus!

Boek 26/53 #Boekperweek

De leestip (The moment of everything)
Shelly King